• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hade 2 förfrågningar som försvann 1/10 och 4/10 det hände INGET med betyget, Suck....
Och ändå inga nya förfrågningar, betala av krediterna i god takt osv. Kan det vara så att tappet blir vid uppdateringen i mitten av oktober istället?
Trist. Nej det kommer tyvärr inte hända något vid månadsuppdateringen heller, såvida du inte har något annat som förändras då:)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Ett år utan betalningsanmärkningar idag.

För ett år sedan när jag blev av med min sista anmärkning så landade min UC på 0,23. Idag, ett år senare, så ligger den på 0,22. Då har jag ändå under det året betalat bort mina blancolån och ökat min taxerade inkomst med över 100 000 kr.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Ett år utan betalningsanmärkningar idag.

För ett år sedan när jag blev av med min sista anmärkning så landade min UC på 0,23. Idag, ett år senare, så ligger den på 0,22. Då har jag ändå under det året betalat bort mina blancolån och ökat min taxerade inkomst med över 100 000 kr.

Ett schysst betyg, men en väl snål förbättring med tanke på att du ökat inkomsten och betalat bort dina blancolån.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ett år utan betalningsanmärkningar idag.

För ett år sedan när jag blev av med min sista anmärkning så landade min UC på 0,23. Idag, ett år senare, så ligger den på 0,22. Då har jag ändå under det året betalat bort mina blancolån och ökat min taxerade inkomst med över 100 000 kr.
Stort grattis :) längtar tills dess :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Ett schysst betyg, men en väl snål förbättring med tanke på att du ökat inkomsten och betalat bort dina blancolån.

Ja, det verkar vara trögt att få någon förändring. Men jag antar att UC inte har glömt att jag har haft betalningsanmärkningar och att det påverkar.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ett år utan betalningsanmärkningar idag.

För ett år sedan när jag blev av med min sista anmärkning så landade min UC på 0,23. Idag, ett år senare, så ligger den på 0,22. Då har jag ändå under det året betalat bort mina blancolån och ökat min taxerade inkomst med över 100 000 kr.
Snyggt:):tummen: Att betyget inte sjunker kan man vända och vrida på, men nog är det ett mycket bra score!
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Gahh jag som hade hoppats på det. Jo krediterna minskar ju , men det är där ju ett lotteri om det märks på betyget!
Jag hade en avbetalning/kredit på 10 k ca som jag betalat in och avslutat i september. Den kommer synas nu i mitten på oktober och man hoppas det ska göra något på uc, som just nu är det inte alltför vassa betyget 3,9:) Det gör ju skillnad när skulder minskar i olika hög grad men även antalet krediter brukar vara av rätt stor betydelse vid uppdateringen
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Min UC har uppdaterats och gått från 1,8 till 4,3 då plötsligt Northmill bank har rapporterat in 2 använda krediter a 20 000 kr.

Antagligen credigo och easycredit, problemet är att dessa slutbetalades av och stängdes ner i början av året och har varit så sedan dess. Någon som fått samma sak? Vad gör man?

Så trött på detta bolag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp